Comité 40-45 Hoorn heeft een nieuw logo. Het is ontworpen door vormgever Arwin Rood. Basis voor het nieuwe logo is het oorspronkelijke logo (vignet) in zwart-wit met alleen de cijfers 40-45. Het nieuwe ontwerp bestaat uit een vignet en een woordlogo. Voorzitter Gerard Braas noemt het een fris en eigentijds, maar toch herkenbaar ontwerp.

In het nieuwe ontwerp zijn voor het vignet de kleuren van het huidige logo gebruikt: rood-wit-blauw.

Het bestaat nu uit een vignet (40-45) en een woordlogo (Comité Hoorn). Het vignet kan ook los van het woordlogo worden gebruikt en daardoor is het voor vele toepassingen bruikbaar. Vormgever Arwin Rood: “De opdracht was om dicht bij het oude logo te blijven. En daarin ben ik denk ik wel geslaagd gezien de positieve reacties van de bestuursleden.” 

Unaniem enthousiast

Voorzitter Gerard Braas is blij met het nieuwe logo. “Onze stichting is in 1991 opgericht. Of er al direct een logo was weet ik niet. Wel weet ik dat het oorspronkelijke logo allerlei aanpassingen heeft gekend en er een wirwar aan uitingen is ontstaan. Het is mooi dat we in dit lustrumjaar een vernieuwd, eigentijds en professioneel gemaakt logo kunnen gaan voeren. Het bestuur was unaniem enthousiast over het ontwerp. We zijn ontzettend blij dat Arwin Rood dit naast zijn drukke werk als ondernemer en vormgever als vrijwilliger voor ons heeft willen doen.”

Arwin Rood is lid van de werkgroepen Communicatie en 80 jaar vrijheid van Comité 40-45 Hoorn.